
IndustrieelKlimmen.nl biedt rust van geest voor werken en redden op hoogte. Studio van der Velde is verantwoordelijk voor de art direction van het project, evenals het ontwikkelen van de huisstijl, het handboek en de uitingen. De website wordt ontwikkeld door Happy Horizon en Studio Banyan.
De belangrijkste kernwaarden van deze branding zijn “rust van geest”, dynamisch, sportief, professioneel, betrouwbaar, veiligheid en persoonlijkheid.
Een nieuw logo
Het nieuwe logo is technisch tot in detail ontworpen met behulp van een speciaal ontwikkeld grid om de optimale witruimte te definiëren en de basis van de huisstijl te leggen. Het logo bestaat uit een schild en een gestileerde klimmer die in een negatieve ruimte is geplaatst. Deze klimmer verdeelt het schild in twee kleuren: blauw, dat staat voor de lucht, en wordt gebruikt voor het bovenste deel van het schild en het woord “klimmen“, & een donkere kleur, die staat voor de industrie en wordt gebruikt voor de onderste delen van het schild en het woord “industrieel“. Dit zorgt voor een logische en coherente beeldtaal
Kleuren uit het werkveld
Bij Industrieel Klimmen is er gekozen voor een nieuwe kleurstyling die nauwkeurig is samengesteld op basis van de kleuren uit het werkveld en de producten die aangeboden worden. Hierdoor ontstaat een logische en herkenbare identiteit voor de consumenten en doelgroep. De kleuren zijn zorgvuldig gekozen om de juiste uitstraling te creëren, in combinatie met krachtige geretoucheerde fotografie. Hierdoor wordt de identiteit versterkt.
Keurmerk
Het Keurmerk is ontworpen om het merk Industrieel Klimmen servicegericht en persoonlijker te maken, en om de “funfactor” te verhogen. Het zal een organische ontwikkeling doormaken en zijn plek vinden.
Een keurmerk kan belangrijk zijn voor een organisatie of bedrijf omdat het aantoont dat ze aan bepaalde kwaliteitsnormen voldoen. Het kan consumenten of klanten geruststellen over de kwaliteit van de producten of diensten die zij aanbieden. Keurmerken kunnen ook worden gebruikt om de organisatie te onderscheiden van de concurrentie en om de betrouwbaarheid en de reputatie te versterken. Bovendien kan een keurmerk klanten, leveranciers of andere belanghebbenden een indicatie geven van de professionaliteit en de betrouwbaarheid van een organisatie.
Styleguide
Een uitgebreide styleguide bevat alle elementen die van belang zijn voor de branding van Industrieel Klimmen. Deze styleguide zorgt voor consistente toepassing van huisstijl elementen, waardoor vertrouwen, herkenbaarheid en efficiëntie in het werkproces ontstaat. Dit zijn de drie pijlers waarop branding steunt, namelijk vertrouwen, herkenbaarheid en efficiënt werken.
Icoontjes
Alle icoontjes voor Industrieel Klimmen zijn op maat gemaakt om een consistente visuele stijl te creëren. Hierdoor is er een consistente lijndikte en kleurgebruik in de icoontjes. Dit zorgt voor een schaalbaar en coherent geheel, waardoor de icoontjes duidelijk herkenbaar zijn en een professioneel uiterlijk hebben. Door deze aandacht voor detail kunnen de icoontjes ook gemakkelijk worden gebruikt in diverse formaten en toepassingen, zoals bijvoorbeeld in print en digitale media, en kunnen ze bijdragen aan het versterken van de merkidentiteit van industrieel klimmen.
Een onmiskenbare huisstijl
De huisstijl van Industrieel Klimmen is toegepast op een aantal verschillende promotiemiddelen om ervoor te zorgen dat de huisstijl consistent, herkenbaar en schaalbaar is. Door het gebruik van de primaire en secundaire kleuren, wordt er een bepaalde sfeer en beleving gecreëerd, zoals bijvoorbeeld door het gebruik van kleurverloop.
Het geheel straalt daarnaast een vriendelijke, maar toch krachtige uitstraling uit. Deze consistente huisstijl zorgt ervoor dat de merkidentiteit van Industrieel Klimmen sterk wordt onderstreept, en biedt de mogelijkheid om een duidelijke en consistente boodschap over te brengen op de doelgroep. Dit is essentieel voor een effectieve branding en marketingstrategie.
Het nieuwe pand in IJmuiden is fris, modern en uitnodigend. Het ontwerp is geïnspireerd op de industriële omgeving van de locatie en weerspiegelt de avontuurlijke en uitdagende aard van het klimmen. Door bijvoorbeeld het klimmertje op de hoge raampartij. Met heldere kleuren, duidelijke typografie en een eigentijds logo is de huisstijl een echte eye-catcher en geeft het bedrijf een professionele uitstraling.
Kortom, de nieuwe huisstijl van Industrieel Klimmen in het nieuwe pand in IJmuiden is een welkome verbetering en zorgt voor een unieke en aantrekkelijke beleving voor klanten.
